Ma kiderült: a meghosszabbított határidő lejárta előtt egy nappal, január 14-én az elektronikus útdíj pályázaton nyertes Getronics Kft. újabb harminc napos haladékot kért és kapott a szerződés aláírására. A folytatás azonban erősen kérdéses.
Mozgalmas és hosszú napot tudhatnak maguk mögött a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban (NFM), ahol az index.hu értesülései szerint lázas munka folyt, hogy mégis alá lehessen írni a szerződést a január 15-ig meghosszabbított határidőn belül az e-útdíj pályázat nyertesével, a Getronics Kft-vel. A cég egyik meghatározó norvégiai technológiai beszállítója, amely a megfelelő referenciát is biztosította a tenderen induláshoz, ugyanis időközben elállt a magyarországi üzlettől. (A téma legfrissebb fejleményeit itt olvashatja.)

Kérdőjeles folytatás A helyzet megoldása nem egyszerű, és egyre inkább egy új közbeszerzési eljárás kiírása irányába mutat. Információink szerint ugyanis hiába van még az ajánlatok között még egy, a T-Systems Magyarország Zrt.-é, melyet a kiíró Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) érvényesnek minősített, az nem léphet automatikusan az eredetileg győztesnek hirdetett pályázat helyébe.

Bár egyes információk arról szólnak, hogy csupán az a probléma, hogy a Getronics norvég alvállalkozója későn jelezte elállási szándékát, a Bitport úgy értesült, hogy a probléma más jellegű. A tender kihiredtésekor ugyanis az ÁAK csak győztest hirdetett, második helyezettet nem, így a győztes kiesésével nem ugrik automatikusan a pályázók sorrendje egyet előre.

De más szempontból is erősen kérdéses a jelenlegi tender július 1-jei határidejének a tartása. A határidőt a pályázók többsége már a kiíráskor nagyon feszítettnek tartotta. További problémát okozhat, hogy értesüléseink szerint a világpiacon jelenleg komoly hiány van az útdíj-elszámolás alapját jelentő fedélzeti egységekből is. Kérdéseinkkel megkerestük az érintetteket, azonban egyelőre nem kívántak reagálni a fejleményekre.

Kieső tízmilliárdok Ha új közbeszerzést kell kiírni, az még gyorsított eljárással is több hónapot vesz igénybe, vagyis a költségvetés már nem nagyon számolhat az idénre betervezett 75 milliárd forintos bevétellel.
Mint ismert a múlt év szeptemberében írták ki a közbeszerzést gyorsított eljárással a megtett úttal arányos  elektronikus autópálya díjszedési rendszer kiépítésére, amin a legalacsonyabb árajánlat nyert. A Getronics 34,89 milliárd forintos áron vállalta a feladat elvégzését. A T-Systems ajánlata ennél nagyjából 20 milliárd forinttal volt magasabb. Az állam mintegy 40 milliárd forintot szánt a projektre, amitől 2013-ban már 75 milliárd, 2014-ben pedig 150 milliárd forint bevételt remélt.

Ha az AÁK mégis új eljárás kiírására kényszerülne, az akár azt is okozhatja, hogy miközben a projekt költségei teljes egészében az idei költségvetést terhelik, a bevételek csak jövőre jelennek meg a költségvetésben. Az eredeti kiírás ütemezésével épp ezt próbálták kivédeni: a költségvetés a beruházás költségeit jóval meghaladó bevétellel kalkulált az idei évben.

A frissebb fejleményeket itt olvashatja.

Vályi-Nagy: nem kért halasztást a Getronics
A Getronics a befutó az e-útdíj tenderen

A Microsoft és az Amazon is a zsebébe nyúl a franciák kedvéért

Közel 6 billió forintnak megfelelő külföldi befektetés bejelentésére lehet számítani a Versailles-ban rendezett Choose France eseményen, amit nem kis részben a tengerentúli technológiai nagyvállalatok valósítanának meg.
 
Az Európai Unió kibervédelmi direktívájának való megfelelés nem annyira bonyolult feladat, mint amilyennek elsőre látszik.

a melléklet támogatója a Balasys IT Zrt.

Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.