Michael Dell elnök-vezérigazgató szerint a Hangouts szolgáltatás tökéletes és hatékony kiegészítője lehet az eddigi telefonos és webes megoldásoknak.
Hirdetés
 
A Google+ részeként bemutatkozó, csoportos beszélgetésre is alkalmas videótelefon alkalmazásról már az első napokban többen megírták, hogy a konzumer funkciók mellett elgondolkodtató, mennyire alkalmas lehet üzleti felhasználásra is. Úgy tűnik, az első nagyobb nevek máris kezdenek felsorakozni, a Dell például ügyfélszolgálatát turbózná fel a videóchat segítségével.

Mondd vagy mutasd A Dell vezetője már rutinos Google+ felhasználó, bevallása szerint már több tucatszor használta a Hangouts szolgáltatást, és azonnal rajongóvá vált. Profiljában látható is, hogy sokszereplős videóhívások résztvevője, vagy akár kezdeményezője is volt, majd pedig a következő üzenetet tette közzé: "Gondolkodom a Hangouts üzleti felhasználásáról. Szeretnétek, ha a Dell szerviz- és kereskedőcsapatával közvetlen videóhívás segítségével léphetnétek kapcsolatba a Dell.com-on keresztül?"


A követők reakciója egyértelműen pozitívnak tűnik, több száz kommentben fejtik ki azt a véleményt, mely szerint a Dellnek valóban ki kéne próbálnia a megoldást. Az ötlet valóban több szinten is hasznos lehet: egyrészt a többszereplős lehetőségnek köszönhetően a hasonló problémákkal, kérdésekkel jelentkezők számára egyfajta csoportfoglalkozás keretében lehetne megoldásokat javasolni, általánosan jelentkező hibák elhárításában segíteni. Másrészt pedig a közvetlen, interaktív és vizuális segítségnyújtás sokkal egyszerűbb és célravezetőbb a telefonosnál, hiszen a problémát az ügyfél akár videón is megmutathatja, amelyre azonnal választ kaphat, és az ügyfélszolgálat munkatársa a javítási procedúrát is élesben irányíthatja.

Még csak ötlet Persze azt azért nem árt tudni, hogy az elképzelés teljes egészében még nem valósítható meg, hiszen a Google+ még mindig meghívásos alapon működik, és üzleti felhasználásra sem javasolják - a vállalatoknak, márkáknak még csak egy zárt, kis létszámú tesztüzem bevezetését ígérték. Másrészt azt sem tudni, hogy a Hangouts beemelhető lesz-e más weboldalakra, vagy csak a Google+ saját felületéről lesz használható.

Bár videós ügyfélszolgálatra már használják itt-ott a Skype-ot, a mindenki által azonnal elérhető közösségi oldallal összekapcsolható új lehetőség mindenképpen nagyobb arányú felhasználást tenne elhetővé. Akadnak példák Twitter-alapú szolgáltatásokra is, ám itt a szűkre szabott karakterszám gátolja a részletes segítségnyújtást. Mindenesetre, ha Michael Dell mellett több, hasonlóan fajsúlyos szereplő áll ki a Hangouts vállalati felhasználása mellett, minden bizonnyal nagyobb lesz az esély arra, hogy a Google lehetővé teszi ezt az opciót.

Google+ vs. Facebook: pluszok és mínuszok
Cégek még ne használják a Google+-t
Zsírosra kereste magát a Google

A robotok újabb bűnözési hullámot indíthatnak az Europol szerint

A robotok, a drónok és a mesterséges intelligencia fejlődésével a fizikai világban is megjelenik minden, ami eddig a digitális világra volt jellemző, nem beszélve arról, ha az automatizálás miatt tényleg tömegek veszítik majd el a megélhetésüket.
 
Hirdetés

Az ötlettől az értékteremtésig – a gépi tanulási pipeline szerepe az adattudományi működésben

A jó adatok önmagukban még nem elegendők: a modellek csak akkor működnek megbízhatóan, ha egy átlátható, automatizált és reprodukálható környezetben futnak. A gépi tanulási pipeline-ok éppen ezt a technológiai hátteret teremtik meg.

Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.