Hirdetne, de nem tudja, milyen megoszlású a célcsoport? Mostantól ehhez hasonló kérdések megválaszolásában segíthet az IAB Europe és a Google együttműködése eredményeként elindított ingyenes kutatási eszköz, a Consumer Commerce Barometer.
Az ügynökségek és hirdetők számára különösen fontos információt jelent, hogy vásárlás előtt célcsoportjuk milyen arányban keres információkat az interneten. A fogyasztók szokásai ezen a téren országonként és termékkategóriánként is különbözhetnek. Az online fogyasztói magatartás megismerése lehetővé teszi a döntéshozók számára, hogy marketing büdzséjüket a leghatékonyabban allokálják. Az IAB Europe és a Google új,
Consumer Commerce Barometer (CCB) szolgáltatása épp ebben jelent segítséget.
Keress a neten, megmondjuk, ki vagy | A CCB egy ingyenes, online kutatási eszköz, mely a TNS (globális piaci és üzleti információs szolgáltató) adataira támaszkodva szolgáltat információt a fogyasztói szokásokról összesen 27 országban, 36 termékkategóriában. Az ügynökség vagy a hirdető az eszközt használva országok és termékkategóriák mentén hasonlíthatja össze célcsoportja online információgyűjtési és vásárlási szokásait. Az évente frissülő adatoknak köszönhetően a trendekben bekövetkező változások is nyomon követhetők és mérhetők az eszköz segítségével.
Az IAB Europe az Európában működő nemzeti Interaktív Reklámirodák (Interactive Advertising Bureaux – IAB) összefogó szervezete. Küldetése, hogy ügyfelei és tagországai érdekében elősegítse az interaktív reklámpiac növekedését. Összesen több mint 5000 tagjának érdekeit képviseli a nagyobb médiacsoportok, hirdetők, ügynökségek, portálok, technológiai és szolgáltató szervezet támogatásával. Az új szolgáltatást a Google-lal közösen június 2-án jelentették be hivatalosan, azóta már tesztelhető, használható is a
www.consumerbarometer.eu címen.
"Korábban a fogyasztói viselkedés megértésében többnyire csak becslésekre vagy külső szolgáltatóktól drágán megvásárolt adatokra tudtak támaszkodni a döntéshozók. Ma a Consumer Commerce Barometer ezeket az információkat ingyen, egy helyen biztosítja az ügynökségeknek és a hirdetőknek. Így a fogyasztói magatartás elemzése egyszerűbbé és gyorsabbá válik - akár a különböző termékkategóriákat, akár az egyes országokat vizsgáljuk. Ez hozzásegíti a cégeket erőforrásaik hatékonyabb elosztásához" – mondta Henry Eccles, a Google Europe termék marketing menedzsere.