Hirdetne, de nem tudja, milyen megoszlású a célcsoport? Mostantól ehhez hasonló kérdések megválaszolásában segíthet az IAB Europe és a Google együttműködése eredményeként elindított ingyenes kutatási eszköz, a Consumer Commerce Barometer.
Az ügynökségek és hirdetők számára különösen fontos információt jelent, hogy vásárlás előtt célcsoportjuk milyen arányban keres információkat az interneten. A fogyasztók szokásai ezen a téren országonként és termékkategóriánként is különbözhetnek. Az online fogyasztói magatartás megismerése lehetővé teszi a döntéshozók számára, hogy marketing büdzséjüket a leghatékonyabban allokálják. Az IAB Europe és a Google új, Consumer Commerce Barometer (CCB) szolgáltatása épp ebben jelent segítséget.

Keress a neten, megmondjuk, ki vagy | A CCB egy ingyenes, online kutatási eszköz, mely a TNS (globális piaci és üzleti információs szolgáltató) adataira támaszkodva szolgáltat információt a fogyasztói szokásokról összesen 27 országban, 36 termékkategóriában. Az ügynökség vagy a hirdető az eszközt használva országok és termékkategóriák mentén hasonlíthatja össze célcsoportja online információgyűjtési és vásárlási szokásait. Az évente frissülő adatoknak köszönhetően a trendekben bekövetkező változások is nyomon követhetők és mérhetők az eszköz segítségével.

Az IAB Europe az Európában működő nemzeti Interaktív Reklámirodák (Interactive Advertising Bureaux – IAB) összefogó szervezete. Küldetése, hogy ügyfelei és tagországai érdekében elősegítse az interaktív reklámpiac növekedését. Összesen több mint 5000 tagjának érdekeit képviseli a nagyobb médiacsoportok, hirdetők, ügynökségek, portálok, technológiai és szolgáltató szervezet támogatásával. Az új szolgáltatást a Google-lal közösen június 2-án jelentették be hivatalosan, azóta már tesztelhető, használható is a www.consumerbarometer.eu címen.

"Korábban a fogyasztói viselkedés megértésében többnyire csak becslésekre vagy külső szolgáltatóktól drágán megvásárolt adatokra tudtak támaszkodni a döntéshozók. Ma a Consumer Commerce Barometer ezeket az információkat ingyen, egy helyen biztosítja az ügynökségeknek és a hirdetőknek. Így a fogyasztói magatartás elemzése egyszerűbbé és gyorsabbá válik - akár a különböző termékkategóriákat, akár az egyes országokat vizsgáljuk. Ez hozzásegíti a cégeket erőforrásaik hatékonyabb elosztásához" – mondta Henry Eccles, a Google Europe termék marketing menedzsere.

Csak azok nem szöszölnek állandóan a telefonjukkal, akik éppen alszanak

Az NMHH megrendelésére készült kutatás betekintést nyújt a mentális jóllét és a közösségi médiahasználati motivációk komplex összefüggéseibe és a korcsoportonként eltérő mintázatokba is.
 
A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.