Miközben a 2006-ban bevezetett, harmadik generációs játékkonzolból sikerült a 70 milliomodik darabot is eladni, a japán óriás pénzügyi problémái egyre súlyosabbak.
Szép mérföldkőhöz érkezett a november 11-én hatodik születésnapját ünneplő PlayStation 3, hiszen a gyártó Sony bejelentette: túl vannak a 70 milliomodik értékesített eszközön. Az éves átlagban körülbelül 11,5 milliós eladás azonban elmarad az előd, a 2000-ben megjelent PlayStation 2 számaitól. A második generációs modell variációiból a 2011 végi adatok szerint éves szinten átlag 14 millió darabot tudtak eladni.

Majdnem bóvli  Ha csak ennyi lenne a problémája a japán gyártónak, azt minden bizonnyal örömmel fogadná a cég élére idén tavasszal kinevezett új első számú vezető. Hirai Kazuo megoldandó feladatai között azonban ennél sokkal több kellemetlen tétel sorakozik. Az 1946-ban alapított, emblematikus japán vállalat részvényeinek árfolyama csak idén több mint 40 százalékot esett a tokiói tőzsdén, a Moody's pedig az elmúlt néhány hét alatt kétszer is leminősítette a cégcsoport adósságállományát. A hitelminősítőnél jelenleg éppen csak egy fokozattal áll a Sony-hitelek besorolása a bővli kategória felett, de a Moody's ezt az értékelést is negatív kilátás mellett adta.



A sötétben tapogatóznak?
 
Az áprilisban kinevezett új első számú vezető a lehangoló pénzügyi helyzeten több intézkedéssel próbált és próbál úrrá lenni. Ezek között említhető a részesedésvásárlás a kameráival szenvedő, de az ígéretes egészségügyi piac felé nyitó Olympusban, az online videojátékok területén tevékenykedő Gaikai felvásárlása, illetve az okostelefonok kameráiban használt képérzékelők gyártási kapacitásának kibővítése.

Rá se néznek ■ Ezek az intézkedések mind azt mutatják, hogy a cég megpróbál a lehető legnagyobb mértékben elszakadni a sokáig zászlóshajóként működő televíziógyártástól. A tévés üzletág helyzetét jól szemlélteti, hogy a Sony a napokban kénytelen volt a korábbi, LCD-s eladásokra vonatkozó éves eladási tervszámát egymillió darabbal, 14,5 millióra csökkenteni. Az üzletág problémái persze nem újak, hiszen a terület nyolc éve folyamatos veszteséget termel.

A játékkonzolok terepén ennél egy fokkal jobb a helyzet. A PlayStation 2 nagy sikerének köszönhetően a 2000-es évek első felében ez az üzletág jelentősen hozzájárult a máshol keletkező veszteség kompenzálásához. A most hatéves PlayStation 3 azonban már nem robbantott a piacon, és több évig itt is negatívba fordult az eredmény. A divíziót pont az a Hirai Kazuo vezette, aki most a teljes cégcsoportért felel. A menedzser javára lehet írni, hogy ugyan nem egyik pillanatról a másikra, de végül nyereségbe tudta fordítani a PS3 gyártását.

Versenyfutás az idővel ■ Elemzők szerint valami hasonlóra lenne most is szükség a teljes Sony esetében, csak éppen sokkal gyorsabban. A márciusban zárodó pénzügyi évben még esetleg türelmet kap a szükséges rekonstrukció és egyéb azonnali intézkedések meghozatalára, de jövőre már a számokban is látszódnia kell a felfelé vezető útnak. Ellenkező esetben könnyen lehet, hogy a közel 70 éves múlttal rendelkező japán vállalat a csőd közelébe kerül.

A Sony is a Windows 8-ra esküszik
Az előzőnél is pocsékabb évet zárt a Sony

Idegesítéssel küzd a képernyőfüggőség ellen egy új alkalmazás

Mivel az időkorlátos-kiléptetős módszerek nem igazán hatékonyak, a kutatók új módszerrel próbálnák meg rávenni a felhasználókat, hogy néha kapcsolják ki az okostelefonjukat.
 
Az Európai Unió kibervédelmi direktívájának való megfelelés nem annyira bonyolult feladat, mint amilyennek elsőre látszik.

a melléklet támogatója a Balasys IT Zrt.

Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.