Egy csoportmunkát és közösségi médiát vizsgáló tanulmányból kiderül - a felhasználók még mindig képtelenek elszakadni az e-mailtől, miközben a legtöbben tisztában vannak a technológia korlátaival.

A Harris Research idén januárban vizsgálta meg, hogy milyen arányban használják az informatikában használatos csoportmunka- és kommunikációs megoldásokat, és melyikről mi a leggyakoribb vélemény.

A kipusztíthatatlan | A legfontosabb kérdés arra vonatkozott, melyik technológiát használják leggyakrabban csoportmunkára - a válasz alapján azonban egyáltalán nem valamilyen erre dedikált megoldás a nyerő, hanem az 1971-ben "született" e-mail. Persze a megkérdezettek többsége tisztában van azzal, hogy nem ez a legmegfelelőbb eszköz a közös munkára, sőt, jó részük szerint a kommunikációra sem, ám elterjedtsége és elérhetősége miatt kénytelenek ennél a módszernél maradni.

Lássuk, mi a négy leggyakoribb ellenérv az e-mail ellen:

a válaszadók 40 százaléka szerint a felesleges információkat tartalmazó levelek, körüzenetek és egyéb érdektelen tartalom böngészése és kimazsolázása energiát és időt vesz el a munkától;
32 százalékuk szerint a valós idejű együttműködés helyett időben késleltetett, így nem hatékony és hibákra ad lehetőséget;
minden negyedik válaszadó kifogásolta a csatolható állományok méretkorlátait és általánosságban a hozzárendelt tárhely méretét;
21 százalék pedig a nagy számú e-mail hatékony rendezhetőségének hiányát is megjelölte.

Modernebb alternatívák | Az eredmények alapján elenyésző volt ugyan az a kilenc százalék, akik számára már nagyobb jelentősséggel bír valamilyen alternatív csoportmunkát támogató megoldás az e-mailnél, ám az elektronikus leveleket preferálók többsége is használ más megoldásokat valamilyen mértékben. Ezek a következőképpen oszlanak meg:

66 százalékuk használ megosztott erőforrásokat, például szervereken lévő közös mappákat, többek által szerkeszthető dokumentumokat - ebbe a kategóriába tartoznak a felhő alapú rendszerekben megosztott állományok is;
szintén 66 százalék jelölte meg a hang alapú kommunikációt, például a konferenciabeszélgetéseket;
a web-konferenciák aránya már csak 55 százalékos;
érdekes módon a jóval elterjedtebbnek tűnő azonnali üzenetküldőket (Messenger, GTalk, Skype, stb.) csupán 34 százalékuk használja;
17 százalék pedig a különböző közösségi oldalak egyes funkcióit is csoportmunkára használt megoldásként jelölte meg.

A Cisco által kezdeményezett felmérés arra mutat rá, hogy bár egyre több dedikált csoportmunka-szolgáltatás vagy ezt segítő alkalmazás létezik, a felhasználók csak nagyon lassan mozdulnak ezek irányába - annak ellenére, hogy egyáltalán nem elégedettek az e-mail által nyújtott lehetőségekkel. A Cisco műszaki igazgatója, Duncan Greatwood szerint tehát olyan módszereket kell kifejleszteni, amelyek az e-mailen alapulnak, vagy használatában hasonlítanak arra, ám a felmérésben kifogásolt szolgáltatásokkal vannak összedrótozva - azonnali beszélgetés, a közös tárhely és a megosztott dokumentumok szorosan együttműködő elegye lehet az, amely végre a felhasználók számára is elég vonzó lehet ahhoz, hogy váltsanak.
 

A testkamerák felvételei alapján készítene rendőrségi jelentéseket az MI

Pontosabban a Draft One nevű MI-alkalmazás fejlesztője, aki szerint jó ötlet rábízni az ilyesmit a totál megbízhatatlan mesterséges intelligenciára.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.