Alig egy nappal azt követően, hogy az Apple bejelentett a digitális tartalomszolgáltatóknak szánt új előfizetési rendszerét, a Google is előállt egy hasonló megoldással. A több apró különbség mellett egy lényegeset is találni: a Google a bevétel tizedére tart igényt, szemben az Apple 30 százalékával.

Nem kellett sokat várni a Google riposztjára annak kapcsán, hogy a digitális tartalmakat áruló kiadókat új előfizetési modellel kínálta meg az Apple. Mint arról beszámoltunk, a kedden bejelentett egyklikkes előfizetési rendszerben 30 százalékot csíp le az Apple, ha ő hozza az ügyfelet, azaz az App Store-on keresztül zajlik a megrendelés.

Kukacoskodó alma A könnyen megrendelhető tartalom elsősorban, de nem kizárólag az iPad-re készült magazinoknál jöhet jól a kiadóknak, hiszen a lehetőség adott videókat, zenéket vagy egyéb digitális tartalmakat készítő cégek számára is. A Steve Jobs nevével fémjelzett vállalat azonban több kikötést is tesz a rendszer használatával kapcsolatban. Ilyen például az előfizetői adatok korlátozott és letiltható átadása, vagy az a kötelezettség, hogy bármilyen, máshol meghirdetett akcióval minimum egyenértékű megoldást kell kínálnia a kiadóknak az App Store rendszerében.

Az Apple bejelentését követően zenéket kínáló cégek máris jelezték, ekkora jutalékot nem tudnak kigazdálkodni, mivel nincs ekkora profitráta az általuk kínált dalokon. Nekik és még számtalan egyéb vállalkozásnak jöhet így jól a keresőóriás válaszcsapása, a szerdán bemutatott One Pass.

Van másik! A Google egyszerű, rugalmas fizetési megoldást kínál a kiadói tartalmak értékesítésére, ráadásul több szempontból előnyösebb feltételekkel, mint amit az Apple ajánl. A One Pass egyetlen jelszó megadásával használható, és a vásárlást követően bármilyen platformon igénybe vehető hozzáférést biztosít a felhasználónak.

Teljesen a kiadók kezében van a döntés, hogy milyen tartalmakat kötnek a rendszerhez, azokért mennyit kérnek, illetve milyen időszak erejéig engednek betekintést az adott anyagokhoz. Ennek megfelelően a sok helyen, elsősorban nívós gazdasági lapoknál jól működő freemium modellhez (a tartalom egy része ingyenes, a többi pedig fizetős) is könnyen igazodik a megoldás. Az információk alapján arra is lesz lehetőség, hogy a nyomtatott lapok előfizetőinek kuponok formájában ingyenes hozzáférést biztosítson egy lap az amúgy fizetős online tartalmaihoz.

Az ígéretek szerint egyszerűen, kis költséggel beköthető One Pass rendszer pénzügyi kondíciói lényegesen jobbak, az Apple partneri ajánlatánál. A Google 30 helyett csak 10 százalékot kér az eladásokból, ami igen komoly érv lehet a szolgáltatás mellett. A One Pass bevezetésével a kiadóknak értelemszerűen nem kell más szolgáltatókkal megállapodni a fizetési rendszer kiépítéséről, kezeléséről, ezek a költségek és feladatok benne foglaltatnak a Google jutalékában.

Egyelőre csak a nagyoknak A One Pass több nagy európai kiadóval, köztük például az Axel Springer AG-val kötött partneri megállapodással indul útjára. Első körben csak az Egyesült Államok és Kanada, valamint Franciaország, Nagy-Britannia, Németország, Olaszország és Spanyolország területén vezetik be a rendszert, de a Google jelezte, az elkövetkező hónapokban szándékában áll bővíteni az országok listáját.

A reklám az egyszerűséget hangsúlyozza. Konkrétum nem is nagyon van benne...

Bár a rendelkezésre álló információk még mindig elég képlékenyek és több helyen nélkülözik a konkrétumokat, az azért ennyiből is látszik, hogy a két cég megoldása nem tekinthető egymás tökéletes helyettesítőjének. Ennek ellenére érdekes lesz látni, hogyan reagál az Apple és a többi, közvetetten érintett cég, mint például a PayPal fizetési rendszert birtokló eBay.

No és persze nagy kérdés, hogy a kiadók tudnak-e, akarnak-e majd élni ezzel, hiszen kész eszközöket kapnak, amivel megpróbálhatják fizetésre ösztönözni az ingyenességhez szokott internetes társadalmat.

Élesedett az Apple új előfizetési modellje
Távirányítóval fizethetünk az interneten
Kínos bukás és nagy remények a fizetős Times-nál

Nem sok mindenkit érdekel az Apple szuperszemüvege

A beszámolók alapján elolvadt az érdeklődés a Vision Pro headsetek iránt, az Apple néhány üzletében szinte nem is keresik a gyártó legújabb hardveres termékét.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.