Van úgy, hogy elsőre nem jön össze. A képes arcfelismerésen dolgozó Riya 2005-ben majdnem a Google-höz került, de aztán a keresőcég elállt a vásárlástól. Most viszont megköttethet az üzlet. Igaz, a céget már Like.com-nak hívják, és egyedi, képfelismerésen alapuló webshopot üzemeltet.

A TechCrunch értesülései szerint közel a megegyezés arról, hogy a Google 100 millió dolláros nagyságrendű üzlet keretében megvásárolja a Like.com céget.

Az ügylet érdekessége, hogy öt évvel ezelőtt a Google már nagyon közel került ahhoz, hogy a Like.com elődjeként is felfogható Riya startupot magába olvassza. A meghiúsult felvásárlás azonban akár mindkét fél számára pozitívumként is értékelhető, hiszen a Riya kénytelen volt tovább lépni és újítani, cserébe a Google mostani csekkjén sokkal szebb szám szerepel.

Soha ne mondd, hogy soha! | A Riya 2005-ben elsőként próbálkozott a képeken látható arcok számítógépes felismerésével, és ennek üzleti kiaknázásával. Tavaly végül leállították a projektet, igaz, a megújult fókuszú cég alapjait a Riya technológiája adja. A Like.com egy speciális webáruház, ahol a termékek között elsősorban nem keresőszavak alapján lehet válogatni, hanem az árucikk formája, színe, mintázata szerint. Azaz ha valaki mondjuk meghatározott vonalvezetésű nyári ruhát keres, elég egy számára tetszetős modellt találnia a készletben, a többi, hasonló darabot már automatikusan kilistázza számára a rendszer.

A hírt közlő TechCrunch szerint furcsa a Google lépése, mert ez nem feltétlenül illik bele a cég mobil és közösségi médiát célzó törekvéseibe. Ugyanakkor elismerik, hogy a vizuális kereséssel önállóan is foglalkozó Google talán mélyebbre lát, és tetszik nekik, amit a Like.com nyújt. A magunk részéről annyit tennénk hozzá, hogy ilyen jellegű megoldásokat a közelmúltban is örömmel támogatott a keresőcég, elég talán a Pixazzát említeni.

A cikket jegyző újságíró elmondása szerint jó kapcsolatot ápol a Like.com ügyvezetőjével, ám egyelőre neki sem hajlandó felvenni a telefont, vagy válaszolni a levelére. Úgy tűnik, néhány napot várni kell a hivatalos megerősítéssel.

Kitessékelnék a gyerekeket a közösségi médiából a francia elnök szakértői

Az Emmanuel Macron által felkért szakértői bizottság egyáltalán nem adna okostelefont a 13 éven aluliak kezébe, a közösségi médiát pedig 18 pluszos szolgáltatásként kezelné.
 
Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.