A Millward Brown BrandZ kutatása immár hatodik éve rangsorolja az Egyesült Államok vállalatainak márkaértékét. Ez az összeg egyrészt a tényleges pénzügyi eredményektől, az iparági jelentésektől és az elemzői várakozásoktól függ, másrészt attól, hogy a bevételszerzési képesség mennyire szoros kapcsolatban van magával a márkanévvel. Értelemszerűen azok a vállalatok vannak előnyben itt, amelyeknél a céges logó önmagában képes vásárlásra ösztönözni.
Mivel tavaly az Apple hosszú idő után először gyűrte maga alá a Microsoftot a piaci kapitalizáció tekintetében (és összességében is a második legerősebb amerikai vállalat lett ebben a mutatóban), nem nagyon volt kétséges, hogy az amúgy is legendásan erős almás logó a márkaérték kategóriájában szintén az élre repíti Steve Jobs cégét.
Kereshetik az első helyet ■ A sok-sok éve stabilan vezető Google nem sok ellenállást fejtett ki. A tavalyi eredményéhez képest még rontott is két százalékot, miközben az Apple – nyilvánvalóan az iPhone és iPad termékei óriási sikerének köszönhetően – elképesztő méretű, 84 százalékos ugrást hajtott végre. A számszerűleg bő 153 milliárdos értékhez képest a második helyre szorult Google 111,5 milliárdja szinte fényévnyi lemaradást sugall.
Érdekes módon egy múlt heti, fogyasztói elégedettséget mérő, szintén amerikai listán a keresőóriás meg tudta őrizni elsőségét. Igaz, az Apple itt sem szerepelt rosszul a maga ötödik helyezésével.
Visszatérve a BrandZ eredményeire: az első öt helyezett között egyébként csupán egyetlen, nem informatikai cég található (a McDonald's). Az ötös toplistában az IBM a harmadik, a Microsoft pedig az ötödik helyen zárt.
Bár nem került az elsők közé, mégis kiemelkedően teljesített a Facebook. A világ legbefolyásosabb közösségi oldala produkálta az egész mezőny legnagyobb arányú növekedését. A 19,1 milliárd dollárra saccolt márkaértéke közel két és félszerese a tavalyi eredménynek. Kérdés, ilyen fejlődés mellett, meddig tudja megtartani első helyét a jelenleg legyőzhetetlen magasságban található Apple?
Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata
Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.
Cyber Threat Intelligence: üzleti előny a sötét adatokból
Egyetlen kompromittált jelszó. Egy belépési pont, amit már nem használnak. Egy korábbi alkalmazott adatszivárgása. Ezek ma már nem csupán technikai hibák, hanem valós üzleti fenyegetések, amelyek a digitális alvilág piacán előbb bukkannak fel, mint ahogy a cég egyáltalán észrevenné.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak