2012-ben a két prémiumgyártó háttérbe szorult, és az olcsó, 30-40 ezer forintos készülékek vették át az uralmat.
Speciális piac a magyar, hiszen számtalan termékcsoporttal megtörtént már, ami éppen megtörténik a táblagépekkel. A felsőkategóriás, prémium készülékek után a piacot elárasztják a megjegyezhetetlen nevű tömegtermékek, amelyek alacsony áruknak köszönhetően könnyedén felveszik a versenyt (darabszámban legalábbis) a Samsung és az Apple tabletjeivel. Erre jutott a GfK is, amely közzétette a 2012-es évre vonatkozó felmérési adatait a táblagépekkel kapcsolatban. 

180 százalékos plusz  Tavaly az eladott táblagépek darabszáma 180 százalékkal nőtt főként az év második felében piacra belépő számos márkának és az alacsony áraknak köszönhetően – közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet hétfőn. A GfK adatai szerint 2012-ben az eladott készülékek darabszáma meghaladta az évi 210 ezer darabot.



A nagy márkák nehezen tudnak versenyezni az olcsó készülékekkel


A bevételek szempontjából a növekedés mérsékeltebb volt, az összes eladott tablet értéke 2012-ben 80 százalékkal nőtt az előző évihez képest. A GfK értékelése szerint a teljes eladási érték szerényebb dinamikájú növekedésének hátterében a piac alacsony árkategóriájú modellek felé való elmozdulása áll. Míg 2012 januárjában az értékesített készülékek átlagára 140 ezer forint körül alakult, addig ez az érték 2012 decemberében már csupán 55 ezer forint volt.

Ezerrel jön a noname  Az átlagárak drasztikus csökkenését az okozta, hogy míg a 2012-es év elején a piacot két nagy márka prémiumtermékei uralták, addig az év második felében rengeteg új márka jelent meg, amelyek többsége éppen a legalsó árkategóriát célozta meg – közölte a piackutató cég. Adataik szerint a magyar táblagép piacon 2012 decemberében már több mint 40 gyártó képviseltette magát. A legnépszerűbb készülékek az alacsonyabb árkategóriákban találhatók: a 60 ezer forintig terjedő árszegmens a teljes piac több mint 70 százalékát jelentette 2012 decemberében darabszám alapon – írja közleményében a GfK Hungária Piackutató Intézet.

Táblagépekkel startolt el a Mobile World Congress 
Összeomlóban a 10 colos táblagépek piaca
Tabletkorszakba lépett a magyar
 

Jól halad az Atlassian a felhős átállással

A termékek Server változatának kivezetésével kevesebb ügyfelet veszítettek, mint amennyivel a menedzsment eredetileg számolt.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.