Ismét lezárult a 2010-ben megkezdett bővítések egy szakasza, a legutóbbi másfél milliárd forintos projekt keretében a nyáron további 180 fővel nőhetett az IBM dolgozóinak létszáma.
Az IBM Data Storage Systems az elmúlt két és fél évben folyamatosan fejlesztette az Európát és Észak-Amerikát kiszolgáló fehérvári egység kapacitásait. Ennek keretében közel 450 új alkalmazottal bővült a létszám, ebből 180-an az idén nyáron csatlakoztak. A másfél évtizede alapított szolgáltatóközpont különleges helyet foglal el az IBM globális hálózatában: mindössze nyolc hasonló létesítmény működik az egész világon.

A két és fél éve zajló bővítés két ütemben ment végbe. Az első, mint annak idekén megírtuk, idén januárban zárult le, amikor két milliárd forintos beruházással 250 fővel bővülhetett az IBM stábja. A másfél milliárdos második ütem befejezésére most ősszel került sor, ehhez a szakaszhoz az IBM 370 millió forint támogatást nyert el az Új Széchenyi Terv pályázatán.

Sok nyelven beszélnek A fehérvári központ – az IBM Delivery Center Central Europe – nyújtja az IBM és a cég globális ügyfelei számára az operációsrendszer-támogatással, adattárolás-kezeléssel és a rendszerhálózatok távfelügyeletével kapcsolatos szolgáltatásokat. Az itt dolgozók munkájához legalább két idegen nyelv ismerete szükséges, az angol mellett az olasz, spanyol, francia, portugál, lengyel, orosz, finn és a norvég a legfontosabb.

Az IBM a piacok növekvő igényeit szem előtt tartva a világ minden táján folyamatosan bővíti szolgáltatási kapacitásait, és az 1997 óta működő fehérvári központ fejlesztése is része a globális stratégiának.

Vonzóak vagyunk Az IBM lépése egy, a közelmúltban megjelent felmérés eredményét is alátámasztja, amely szerint Kelet-Európa, azon belül pedig Magyarország vonzó terep a szolgáltatóközpontoknak. A tulajdonosaok általában elégedettek a meglévő kelet-európai részlegükkel, és  a többségük gondolkodik a bővítésen – állítja a stuttgarti központú IFUA Horváth & Partners vezetési tanácsadó cég több országra és számos vállalatra kiterjedő elemzése.

A legkülönbözőbb tevékenységekkel, például könyveléssel, pénzügyi jelentéskészítéssel, informatikai szolgáltatással, személyzeti munkával foglalkozó szolgáltatóközpontokat (Shared ServiceCenter, SSC) elsősorban költségcsökkentés céljából hozták létre Kelet-Európában. Ezt a célt a megkérdezett nemzetközi vállalatok csaknem mindegyike el is érte. Ugyanakkor a költségeket tovább szeretnék csökkenteni, de ezt megnehezíti, hogy a dolgozók elvándorlása magas, és emiatt drága a toborzás és a betanítás.

Első hivatkozás
Második hivatkozás

A többi térségbeli országgal összehasonlítva a magyarországi központokban viszont alacsonyabb a fluktuáció. Nálunk inkább az okoz kellemetlen meglepetést a befektetőknek, hogy sokszor csak az eredetileg tervezettnél magasabb bérért tudnak alkalmazottakat felvenni.
A Magyarországon működő szolgáltatóközpontokban már most is több tízezer ember dolgozik, és ezres nagyságrendben várható további bővítésük.

Lecsapott az FBI az alvilági online bazárra (megint)

A hekkerek körében igen népszerű BreachForums oldalát egyszer már megszerezte a hatóság, de az rövidesen újraindult. A mostani akcióval a fórum mellett annak Telegram-csatornája is az FBI irányítása alá került.
 
Az Európai Unió kibervédelmi direktívájának való megfelelés nem annyira bonyolult feladat, mint amilyennek elsőre látszik.

a melléklet támogatója a Balasys IT Zrt.

Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.