A negyedik negyedévi rossz üzleti eredmények miatt menesztették Andrew Masont, aki szívhez szóló üzenetben búcsúzik.
A közösségi, illetve most már hazánkban is dúló kuponos vásárlás egyik legismertebb piaci szereplőjének pénzügyei továbbra sincsenek rendben. 2000-ben még annyira ment a szekér, hogy a Google 6 milliárd dolláros vételi ajánlatát visszautasította a vállalat, mostanra azonban a részvényárfolyam folyamatos zuhanásban van, és nincs veszteség nélküli üzleti negyedév.
Kifelé állt a szekér rúdja ■ Andrew Mason, a Groupon alapítója és vezérigazgatója már jó ideje nem érezhette magát biztonságban, de a legutóbbi pénzügyi jelentés végleg eldöntötte, hogy mennie kell. A Q4-es 638,8 millió dolláros bevétel csak kicsivel maradt el a 640 milliós várakozástól, viszont a részvényenkénti 12 centes eséssel is „túlteljesített” a Groupon, arról nem is beszélve, hogy a jelentés nyilvánosságra hozása után a részvények további 23%-os csökkenést szenvedtek el.
Andrew Mason: 31 évesen kényszerül elhagyni a Groupont (fotó: Noah Berger / Polaris)
Egy nappal a bejelentés után jött annak, aminek jönnie kellett:
Eric Lefkofsky és
Ted Leonsis, az igazgatótanács tagjai
bejelentették, hogy Mason távozik pozíciójából, a helyét pedig átmenetileg Lefkofsky tölti be, akivel Mason együtt alapított a céget annak idején. Mason kirúgásának hírére a Groupon részvény emelkedésnek indult, de ez mindössze 4%-os volt, így komoly fordulatot nem tudott hozni a papír életében.
Vicces viszlát ■ Andrew Mason irigylésre méltó könnyedséggel és humorral búcsúzott a kollégáitól, a leköszönő levelet pedig
nyilvánossá tette a blogján, mondván, úgyis ki fog szivárogni. A levelet rögtön egy poénnal kezdi:
„Négy és fél mozgalmas és csodálatos éve vagyok a Groupon vezérigazgatója, de most úgy döntöttem, hogy több időt szeretnék eltölteni a családommal. Csak viccelek – ma kirúgtak! Ha nem érted az okát, akkor az utóbbi időben nem nagyon figyeltél.” Ezek után Mason azzal folytatja, hogy a cég CEO-jaként vállalja a felelősséget a történtekért, tippet kér a többiektől, hogy mit kezdjen a részvényeivel, végül tanácsokat ad a kollégáknak azzal kapcsolatban, hogy a fordítsanak sokkal nagyobb figyelmet az ügyfelekre.