A Microsoft felhő alapú irodai szoftverszolgáltatása és a Dynamics CRM Online egy napon át többször is elérhetetlenné vált, a redmondi vállalat egy ideig észre sem vette a hibát.
Augusztus 17-én megszaporodtak a Microsoftról szóló, nem épp hízelgő hangnemű Twitter bejegyzések. A vállalat terméktámogatási részlege pedig minden bizonnyal töméntelen hívást és emailt kapott, mivel többször a használhatatlanságig belassultak, időszakonként pedig le is álltak egyes cloud szolgáltatások. A problémáról ráadásul sokáig maga a Microsoft sem tudott.
Működik, csak éppen nem működik ■ "Másoknál is vannak problémák a Dynamics CRM Online működésével? A Microsoft supportján azt mondták, minden szerver tökéletesen működik" - írta egy felhasználó a sok közül a Twitteren. Az
Office 365 és a Dynamics CRM Online előfizetői, valamint a SkyDrive online háttértár felhasználói közül egyre többen panaszkodtak kihagyásokra, miközben a Microsoft még valóban jó ideig nem tudott semmilyen problémáról.
Később a felhőszolgáltatások támogatásáért felelős részleg egy válasz-tweetben mégiscsak bocsánatot kért a kimaradásokért, és jelezte, hogy már dolgoznak a probléma megoldásán. Mint kiderült, nem a Microsoft szervereivel, hanem azok hálózati összeköttetéseivel akadtak problémák, ezért elsőre valóban úgy tűnhetett, hogy a beérkező panaszoknak nincs alapja. Időbe telt kideríteni, hogy hiába működik minden a Microsoft adatközpontjaiban, a kommunikációs vonalakba hiba csúszott.
Sötétedő felhők ■ A Microsoft szerint a probléma "lokális", ami annyiban igaz, hogy nagyobbrészt valóban csak az észak-amerikai felhasználókat érinti az ottani adatközpontok hálózati kapcsolatainak hibája. A vállalat augusztus 18-án, magyar idő szerint hajnali 1 óra után közölte, hogy a problémát elhárították, és tudomásuk szerint minden funkció elérhető. Mivel a Microsoft a szerződésekben 99,9 százalékos működési garanciát vállalt az érintett szolgáltatásokra, az érintetteknek visszatérítést ígért a havi díjakból.
Bár a problémák nem érintettek európai és ázsiai felhasználókat, az elmúlt időszakban tapasztalt cloud-hibák (például
az Amazon felhőszolgáltatásának felborulása) miatt egyre több kritika éri a felhő alapú megoldások rendelkezésre állását és biztonságát. valószínű, hogy a legújabb eset sem segít majd a negatív vélemények elcsitításában.