A Microsoft felhő alapú irodai szoftverszolgáltatása és a Dynamics CRM Online egy napon át többször is elérhetetlenné vált, a redmondi vállalat egy ideig észre sem vette a hibát.
Augusztus 17-én megszaporodtak a Microsoftról szóló, nem épp hízelgő hangnemű Twitter bejegyzések. A vállalat terméktámogatási részlege pedig minden bizonnyal töméntelen hívást és emailt kapott, mivel többször a használhatatlanságig belassultak, időszakonként pedig le is álltak egyes cloud szolgáltatások. A problémáról ráadásul sokáig maga a Microsoft sem tudott.


Működik, csak éppen nem működik "Másoknál is vannak problémák a Dynamics CRM Online működésével? A Microsoft supportján azt mondták, minden szerver tökéletesen működik" - írta egy felhasználó a sok közül a Twitteren. Az Office 365 és a Dynamics CRM Online előfizetői, valamint a SkyDrive online háttértár felhasználói közül egyre többen panaszkodtak kihagyásokra, miközben a Microsoft még valóban jó ideig nem tudott semmilyen problémáról.


Később a felhőszolgáltatások támogatásáért felelős részleg egy válasz-tweetben mégiscsak bocsánatot kért a kimaradásokért, és jelezte, hogy már dolgoznak a probléma megoldásán. Mint kiderült, nem a Microsoft szervereivel, hanem azok hálózati összeköttetéseivel akadtak problémák, ezért elsőre valóban úgy tűnhetett, hogy a beérkező panaszoknak nincs alapja. Időbe telt kideríteni, hogy hiába működik minden a Microsoft adatközpontjaiban, a kommunikációs vonalakba hiba csúszott.


Sötétedő felhők A Microsoft szerint a probléma "lokális", ami annyiban igaz, hogy nagyobbrészt valóban csak az észak-amerikai felhasználókat érinti az ottani adatközpontok hálózati kapcsolatainak hibája.  A vállalat augusztus 18-án, magyar idő szerint hajnali 1 óra után közölte, hogy a problémát elhárították, és tudomásuk szerint minden funkció elérhető. Mivel a Microsoft a szerződésekben 99,9 százalékos működési garanciát vállalt az érintett szolgáltatásokra, az érintetteknek visszatérítést ígért a havi díjakból.

Bár a problémák nem érintettek európai és ázsiai felhasználókat, az elmúlt időszakban tapasztalt cloud-hibák (például az Amazon felhőszolgáltatásának felborulása) miatt egyre több kritika éri a felhő alapú megoldások rendelkezésre állását és biztonságát. valószínű, hogy a legújabb eset sem segít majd a negatív vélemények elcsitításában.

Rossz idők járnak a felhőszolgáltatókra
Háború a felhőben: elindult az Office 365
Elborult az Amazon felhője

A Temuról szólt az első negyedév a hazai e-kereskedelemben

A hazánkban alig több mint fél éve megjelent kínai webshop mellett nehéz labdába rúgni a magyar kereskedőknek - derül ki egy ma közzétett kutatásból.
 
Vészesen közelít a június vége, ameddig minden érintettnek el kell indítania a NIS2 alkalmazásba vételét. Az idén és jövőre is számos teendőt kell elvégezni, mutatjuk a pontos menetrendet.

a melléklet támogatója a Balasys IT Zrt.

Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.