Kedd óta magyar nyelvű keresések is feldolgozhatók a Google Correlate szolgáltatásával. A vállalat eközben újabb szabadalmakat vásárolt az IBM-től, amelyek a Google+ fegyvertárát erősíthetik majd.
A Google Labs tavaly tavasszal indította el
Corrlelate nevű statisztikai szolgáltatását. Az eszköz segítségével gyorsan és egyszerűen meg lehet nézni, hogy az adott kifejezésekre mikor és hányan kerestek rá, így könnyen megállapítható egy-egy trend iránya vagy szezonalitása. Ezen felül korrelációkat is ábrázolhatunk a keresések között, ami grafikusan is ábrázolható. Így nem csak az derül ki, hogy a nyári hónapokban gyakrabban gépelik be a "sör" szót, de az is látszik, hogy a csúcspontok egybeesnek a "motoros találkozó" kifejezés felfutásaival.
Hasonló görbék ■ Ennek nem is a fenti, meglehetősen kézenfekvő esetekben van igazi jelentősége, hanem akkor, ha a keresések alapján próbáljuk igazolni bizonyos események összefüggéseit vagy egymáshoz mért relevanciáját. A szolgáltatás legfontosabb funkciója ugyanis az, hogy saját adatokat is feltölthetünk, amelyeket ugyanígy össze lehet hasonlítani a Google Trends (Trendek) görbéivel, felkutatva a legjobban illeszkedő kulcsszavakat. A korrelációk esetenként véletlenszerűek, de a minták általában kiállják a valóságellenőrzés próbáját.

Jó hír, hogy a Google Research Blog
tegnapi bejelentését követően a szolgáltatás már 49 nyelven, így magyarul is elérhető. Ez egyelőre a vizsgált keresések nyelvére és földrajzi eloszlására vonatkozik, hiszen a segédletekkel és magával a felülettel angolul kell boldogulni, de a Correlate így is hasznos eszköz lehet a hazai kutatók vagy kereskedők kezében, hogy új hipotéziseket állítsanak fel meglévő adataik felhasználásával.
Erősít a G+ ■ Ugyancsak az év elején derült ki, hogy a Google újabb 187 szabadalmat és 36 alkalmazást szerzett meg az IBM-től, miután tavaly három részletben már
megvásárolta a cég több mint 2 ezer oltalmát. A SEO by the Sea blogon közzétett lista olyan érdekes elemeket tartalmaz, mint például a közösségi hálózatok fejlesztésére szolgáló szemantikus keresés, a hang alapú kulcsszavas keresés vagy a webes alkalmazások eszközök közötti átvitele, de találhatók rajta a telekommunikációs rendszerekkel, a böngészéssel vagy az elektronikus fizetéssel kapcsolatos egyéb szabadalmak is.
Ezek többségét a legtöbb forrás a Google+ rendszerének fejlesztéséhez köti, ami a Google termékintegrációs törekvéseinek alapja, felhasználói bázisa pedig 2012 végére már
a 400 millió főt is elérheti. A vállalat egyelőre tíz az egyhez veri a Facebookot, ha a két versenytárs bevételeit nézzük, a látogatottság és a közösségi jelenlét tekintetében azonban nem áll a legfényesebben. Ebben a helyzetben pont a "szemantikus közösségi hálóhoz" hasonló megoldásokra lehet szükség, ami sokkal értékesebbé tenné a keresésekből összegyűjtött óriási adattömeget, nehéz feladat elé állítva a Google ellenfeleit.