Örvendetes, hogy idehaza is lehet már találkozni Foursquare-re szabott marketingakciókkal. Az pedig különösen, hogy mindezt egy kocsma teszi, ahol a becsekkolásért egy pohár ingyen sört kaphatunk.

Bár itthon még viszonylag kevesen rendelkeznek a helymeghatározásra képes okostelefonokkal, és közülük is csak néhányan élnek a geolokációra épülő Foursquare lehetőségeivel, az úttörő cégek elkezdték saját céljaikra használni a szolgáltatást.

Egészségünkre! A témával foglalkozó blog bejegyzéséből kiderül, hogy egy budapesti vendéglátóegység vonzó ajánlattal állt elő. Minden felhasználó, aki bejelentkezik a helyre, és valamit fogyaszt, egy pohár sörre a ház vendége lesz.

Mi lesz veled, Foursquare?
Geolokáció: nagy üzlet a "ki hol van"-őrület

A Foursquare használói telefonjuk segítségével bárhová bejelentkezhetnek (becsekkolhatnak), és ezt az információt ismerőseikkel is megoszthatják. Így megfelelő elterjedtség és rendszeres használat esetén sokkal könnyebb „véletlenül” összefutni barátainkkal, ha történetesen egy időben tartózkodunk egy adott környéken.

Úttörőnek lenni jó A Facebook által az USA-ban már erősen szorongatott Foursquare-nek egyelőre itthon még nincs komoly ellenlábasa, ám az említett szűk elterjedtség miatt a benne rejlő üzleti lehetőségek is korlátozottak. Az viszont biztos, hogy az első fecskék egy jól kitalált akciótól jelentős publicitást és ezen keresztül forgalmat remélhetnek. (Valószínűleg a 14. ilyen kampánynak mi sem szánunk majd külön cikket – a szerk.)



Mint a mellékelt képen látszik, ez egyelőre nem mutatkozik meg a becsekkolások számában, de érdemes lesz néhány hét múlva visszanézni, és ellenőrizni, hol tart a számláló.

Gáz lett a GAP Egyébként a Foursquare újszerűségében rejlő kockázatokra jó példa a GAP nemrégiben lezajlott amerikai promóciója. A ruhacég ingyen farmert ígért az üzleteibe becsekkoló vásárlóknak, ám a rosszul kivitelezett és kommunikált akció inkább visszafelé sült el.

Az ajánlat ugyanis a tízezres készlet erejéig volt érvényes, ám mindez a sok száz boltra elosztva. Azaz egyes helyeken maximum néhányan tudtak hozzájutni. Ráadásul sem a vevők, sem az üzletek dolgozói nem voltak képben, hogy miről is szól ez az kampány pontosan. Voltak helyek, ahol a személyzet annak is adott farmert, aki csak hivatkozott az akcióra, de nem használta a Foursquare-t. Mások a cég Facebook-oldalára írták be, hogy „check in”, mert azt hitték, ezt kell tenni az ajándékért.

Mit kezdjünk a gyilkos robotokkal?

Kétnapos nemzetközi konferencián próbálták a szomszédos Bécsben kitalálni, miként lehetne nemzetközi szinten kezelni a mesterséges intelligencia fejlődésével egyre potensebbé váló autonóm fegyverrendszereket.
 
Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.