A közösségi oldalon jövő márciusban indulhatnak az első mobil hirdetési kampányok, ami valószínűleg drámaian megdobja majd a tőzsdére készülő vállalat 2012-es eredményeit.
A Facebook jelenlegi, 800 milliós felhasználói táborának közel fele, 350 millió ember csatlakozik valamilyen mobil eszközről a közösségi oldalra, az arányok pedig a későbbiekben még jobban eltolódnak a mobilos felhasználás irányába, hiszen a jövőben csatlakozók már javarészt ebből a táborből kerülnek majd ki. Éppen ezért tűnik kissé kényelmesnek a jövő márciusi határidő, amikor a Facebook végre elindítja idén januárra ígért mobil hirdetési szolgáltatását, bár az időzítés a vállalat növekedésének szempontjából kifejezetten jónak tűnik.

Mobilra termett A Bloomberg tegnap közölte bennfentes forrásaira hivatkozva, hogy a Facebook a legegyszerűbb megoldást választja: ennek lényege a Sponsored Stories mintájára létrehozott csatorna lesz, amely kezdetben a mobilos feedbe ágyazza az ismerősök egyes márkákkal kapcsolatos interakcióit. Egy hasonló hirdetési platform valószínűleg már az első időszakban is nagy dobás lesz, hiszen a Facebook más iparági szereplőknél sokkal részletesebb infromációval rendelkezik tagjainak érdeklődéséről és kapcsolatairól.

A hirdetők persze más okokból is rávethetik magukat a lehetőségre, például amikor olyan statisztikákat olvasnak, mint amilyen a Nielsen egyik friss kutatása. Eszerint a 18-44 éves Android-felhasználók körében (összességében és három további korcsoportra osztva is) a Facebook-app népszerűbb, mint maga a Google kereső, a Maps, a Gmail vagy a Youtube – vagyis a mobil hirdetési piacot uraló Google alapvető alkalmazásai.

Irány a tőzsde A Facebook 2011-es bevételét az EMarketer piackutató 4,27 milliárd dollárra becsüli, ami jövőre 6,9 milliárdra nőhet. Már az idei forgalom 90 százaléka is hirdetésekből származott, ám a cég eddig nem volt jelen a mobil szegmensben. Mivel a Facebookot a várakozások szerint 2012-ben viszik tőzsdére, nyilvánvalóan jól jön majd neki, ha nem csak megfelel a nagyvonalú elvárásoknak, de jelentősen túl is teljesíti azokat. A cég saját tervei szerint 10 milliárd dollárt keresne az első részvénykibocsátáson, ami összességében 100 milliárd dollárra értékelné a közösségi oldalt.

Nagy szám! Ide folyik az online hirdetők pénze
Így vájkál adataink között a Facebook

Milliárdos aktivista vásárolná fel és takarítaná ki a TikTokot

Ha eladósorba kerül az amerikai TikTok, a Big Tech vállalatok csaknem bizonyosan elhasalnának a trösztellenes szabályozáson, másrészt az sem valószínű, hogy a kínai tulajdonos bárkinek hajlandó lenne átadni titkos algorimusait. Egy lehetséges új vevő azonban nem nagyvállalat, és a TikTok technológiája sem érdekli.
 
Az Európai Unió kibervédelmi direktívájának való megfelelés nem annyira bonyolult feladat, mint amilyennek elsőre látszik.

a melléklet támogatója a Balasys IT Zrt.

Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.