Bár most még nincs kifejezett fókuszban, a jövőben a pénzintézetek is erősen támaszkodnának a közösségi médiában rejlő lehetőségekre - derült ki egy felmérésből.

Kiemelkedő szerepet szánnak a közösségi médiának az ügyfélkapcsolatokban a német pénzintézetek – derült ki az IFUA Horváth & Partners felméréséből. A tanácsadócég 50 bankot, biztosítót és más pénzügyi szolgáltatót kérdezett meg az értékesítés gyakorlatáról Németországban, Ausztriában és Svájcban.

Mint az az alábbi grafikonból kiderül, jelenleg inkább semleges a pénzintézetek hozzáállása a közösségi média üzleti célú felhasználásával kapcsolatban. A felmérés során azonban arra is rákérdeztek, hogy az elkövetkező években miként látják a válaszadók a Facebook, a Twitter és egyéb csatornák potenciálját vállalatuk működésében.

A közösségi média jelentősége a pénzintézeteknél most (kék) és a jövőben

(A kép kattintásra nagyítható)

Mindenből egy kicsit (többet)  Ezekből az látszik, hogy piackutatásra, piac- és márkaépítésre, az ügyfélszolgálat optimalizálására egyaránt erőteljesebben kívánják majd használni ezeket a megoldásokat. A közösségi média lehetőségeit a szervezeten belüli kommunikációban is hangsúlyosabban fogják bevetni. A munkatársak közötti információcserére, tudásmenedzsmentre például intranetes wikit alakítanának ki.


Kiderült, hogy a német bankok és egyéb pénzügyi szolgáltatók eddig nem különösebben törődtek azzal, hogy összhangba hozzák az értékesítési stratégiával a közösségi média használatát, illetve az ezzel kapcsolatos terveiket, most viszont már szeretnének ezen változtatni. Ezek a folyamatok nyilvánvalóan más régiókban, a német pénzintézetek leányvállalatainál, így Magyarországon is érzékelhetőek lesznek az elkövetkező hónapokban, években.

Az email lassan már vállalati környezetben sem menő
A közösségi média megtérülése nehezen mérhető

Százával érkeztek a csapatok a humanoid robotok olimpiájára

Pekingben újabb látványos eseményt rendeztek az emberszerű robotok képességeinek bemutatására, bár ennél többre lesz szükség a humanoidok valós felhasználásával kapcsolatos kétségek eloszlatásához.
 
A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.