Soha nem adott el annyi okostelefont az LG, mint 2013 első negyedévében.
Hirdetés
 
Az LG volt az a mobilgyártó egészen tavalyig, amelyiknek semmi sem jött össze igazán. Miközben a többi gyártó brillírozott, és letarolták a piacot, addig a koreai cég csak botladozott és olyan mobilokkal rukkolt elő, amelyekre nem voltak kíváncsiak a vásárlók. 2013 első negyedévében (január-március) azonban fordult a kocka, mivel az LG ez alatt az időszak alatt 10,3 millió okostelefont értékesített, amivel ellensúlyozni tudta a többi üzletág gyengébb teljesítményét. A gyártó azóta nem adott el ennyi készüléket, mióta belépett a smartphone-piacra. 

Soha nem adtak el ennyi mobilt ■ A cég az első negyedévben 20,3 millió dollár nettó nyereséget termelt, ami visszaesésnek számít az egy évvel ezelőtti időszakhoz képest. Az összesített árbevétel (13,01 milliárd USD) azonban 6,8 százalékkal nőtt az egy évvel ezelőtti adatokhoz viszonyítva, ami elsősorban az újjáéledő okostelefonos részlegnek köszönhető. Maga a mobilos üzletág (LG Mobile Communications Company) 28,5 százalékkal több árbevételt (2,96 milliárd USD) termelt az első negyedév során, mint 2012 hasonló időszakában.
 

LG Optimus G Pro: sikeres mobilok 

Az ugrás annak köszönhető, hogy nem csak a felső kategóriás készülékek (Optimus G, Optimus G Pro), teljesítettek jól, hanem az olcsóbb árfekvésű L széria tagjai is. A siker másik nagyon fontos összetevője a Nexus 4, ami a Google megrendelésére készült és a forgalmazás megkezdése után hosszú ideig hiánycikknek számított. A cég a következő negyedévre további növekedést jósol, amit elsősorban a hamarosan piacra kerülő Optimus L sorozat második kiadásával, illetve az Optimus G Pro és Optimus F készülékek piacra dobásával magyaráznak. 

Bajban a plazma  Amilyen jól ment a szekér a mobilok területén, olyan nehéz volt a TV és az IT termékek dolga 2013 első negyedévében. Az LG jelentése szerint a plazma televíziók iránti kereslet erős visszaesése, illetve a PC-piac hanyatlása okozta a nehézségeket, ami a bevételeken is meglátszik. Az LG Home Entertainment Company 4,77 milliárd dollár bevételt ért el ezen a területen; egyedül az LCD TV-k eladási nőttek, ami Kínának, illetve a Független Államok Közösségébe tartozó országoknak köszönhető.

Az üzemi nyereség (27,68 millió dollár) az egy évvel ezelőtti eredményekhez képest visszaesés, de az LG itt is erősödést prognosztizál a következő negyedévre nézve, mert várakozásiak szerint a 3D Smart TV-k és az UHD TV-k képesek lesznek megfordítani a tendenciákat.

LG: egy webOS-t, legyen szíves! 
Google Nexus 4 teszt: a csillogó negyedik
Méltó visszatérés: LG Optimus 4X HD teszt 
 

Fekete felhők gyülekeznek az OpenAI fölött

A legfrissebb elemzések szerint az elmúlt időszak piaci folyamatai és a versenytársak helyezkedése egyre nehezebb helyzetbe hozzák az elképesztő költekezést folytató MI-vállalatot.
 
Hirdetés

A "jó gazda" szemlélet menti meg az MI-költségvetést

A 4iG IT minden lehetőséget biztosít ügyfeleinek ahhoz, hogy a FinOps eszközeivel teljes körű kontrollt gyakorolhassanak IT-költéseik felett – még akkor is, ha a mesterséges intelligencia miatt új, nehezen becsülhető, dinamikusan változó költségstruktúrákat kell kezelniük.

Hogyan lehet összehangolni a CAPEX és OPEX költségeket a FinOps módszerekkel?

a melléklet támogatója a 4iG

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.