Ma hivatalosan is bejelentette a két cég, hogy tízéves együttműködést követően elválnak útjaik. A japán vállalat bő egymilliárd euróért veszi át a svéd cég Sony Ericssonban lévő 50 százalékos részesedését.
Hirdetés
 
Csütörtök reggel hivatalossá vált az, amit egy ideje már sokan kész tényként kezeltek: felbomlik a Sony és az Ericsson tíz éve kötött szövetsége. A bejelentés szerint a japán vállalat 1,05 milliárd euróért teljes tulajdonosává válik az eddig 50-50 százalékban birtokolt vegyes vállalatnak.

A japán Sony és a svéd Ericsson tíz éve alapította meg közös vállalatát Sony Ericsson Mobil Communications AB néven. A cél az volt, hogy a két cég együttes tudásának és erőfeszítésének köszönhetően vezető szerephez jussanak a mobil piacon.

Jó idők, rossz napok Az együttműködés sokáig nagyon bíztató volt. 2004 és 2007 között folyamatosan növekedett a vegyesvállalat nyeresége. Négy évvel ezelőtt már az 1,1 milliárd eurót is meghaladta a nettó profit. Ezt követően azonban teljesen elvesztette a fonalat a Sony Ericsson és 2009-ben már 836 millió eurós veszteséggel zárták az évet. Tavaly ugyan a válságintézkedéseknek köszönhetően szolid nyereséggel zártak, de a legutóbb publikált 2011-es negyedév eredménye már ismét pirosba, azaz veszteségbe fordult.

A bukás több tényező együttes eredőjeként következett be. A cég egyrészt nem tudot időben megfelelni az Apple iPhone-jával érkező kihívásnak a felső kategóriás termékcsoportban, miközben az alsóbb szegmensekben a Samsung bizonyult túl komoly riválisnak.

Hiába hagytak fel a Symbian alapú készülékek gyártásával még 2010-ben, és fókuszáltak a valóban több lehetőséget rejtő Androidra, ez sem mentette meg a Sony Ericssont attól, hogy néhány év alatt a negyedik legnagyobb mobilszállító pozíciójából a kilencedikre zuhanjon.

Kivásárolná az Ericssont a Sony
A Sony Ericsson sem gyárt több symbianos okostelefont

Egyedül a magasban A Sony a kivásárlástól valószínűleg azt várja, hogy szabad kezet kapva a döntésekben, megerősítse pozícióját az okostelefonok piacán. Ehhez persze elengedhetetlenül fontos lenne különböző termékei és szolgáltatásai összehangolása. A Sony legnagyobb problémája ugyanis pont az, hogy hiába vannak jó megoldásai több piacon, de ezek között nincs értékelhető átjárás és szinergia.

Márpedig az infokommunikációs piacon évek óta a konvergencia a legfontosabb trend. Ha a Sony életben akar maradni, meg kell találni a kapcsolódási pontokat a tévék, játékkonzolok, táblagépek és okostelefonok, illetve az ezekhez köthető szolgáltatások között. Erre adott most a lehetőség, hiszen immár csak Tokióban dől el, mi történik az egykori Sony Ericsson termékeivel.

Egyre fenyegetőbb kockázat a nagy márkák számára az MI-lejáratás

A generatív algoritmusoknak köszönhetően sosem volt könnyebb kipécézni és szakmányban gyártott hamis tartalmakkal lejáratni egy brandet. Mindezt a potenciális áldozatok is kezdik felismerni.
 
Hirdetés

A "jó gazda" szemlélet menti meg az MI-költségvetést

A 4iG IT minden lehetőséget biztosít ügyfeleinek ahhoz, hogy a FinOps eszközeivel teljes körű kontrollt gyakorolhassanak IT-költéseik felett – még akkor is, ha a mesterséges intelligencia miatt új, nehezen becsülhető, dinamikusan változó költségstruktúrákat kell kezelniük.

Hogyan lehet összehangolni a CAPEX és OPEX költségeket a FinOps módszerekkel?

a melléklet támogatója a 4iG

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.