Egy marketingcég saját megosztó-alkalmazásának egy éves adatait elemezve arra jutott, hogy a közösségi média nagyon erősen jön fel, de az e-mail még mindig a leggyakoribb ajánlási csatorna. Egy megosztásra lebontott hatékonyságban azonban a Facebook és a Twitter a nyerő, utóbbi ráadásul toronymagasan vezet.

A SocialTwist marketingcég rendszeresen monitorozza beépíthető megosztási alkalmazásának adatait. A mostani, 2010-es statisztika a tavaly augusztustól idén júliusig megfigyelt trendeket mutatja.

Az e-mail még nem halott A legfontosabb, egyben nyilvánvaló változás a 2009-es felméréshez képest a közösségi oldalak erősebb jelenléte, bár a megosztások arányát nézve még mindig az elektronikus levél vezet. A mostani 55 százalékos részesedés alig 4 százalékkal kevesebb a tavalyi értéknél. Ehhez képest a közösségi oldalak durván minden negyedik esetben szolgáltattak csatornát a megosztáshoz.

Hatékonyságban, azaz azt vizsgálva, hogy a népszerűsített tartalomra konkrétan hányan kattintottak, már egyértelműen a social media áll az élen. Tízből hat esetben valamelyik közösségi oldal, de ezen belül is elsősorban a Facebook „hozta” az új látogatást. A levél itt már csak 30 százalékot tud felmutatni.

Ami még érdekes, hogy a Twitteren megosztott tartalom nagyságrendekkel több kattintást generál egy átlagos ajánlással, mint bármelyik másik forma. Míg a második legjobb csatorna, a Facebook is „csupán” 2,87 új érdeklődőt képes felmutatni, ugyanez a szám egy twitt esetében meghaladja a 19-et. Azaz a SocialTwist alkalmazásával Twitteren keresztül megosztott ajánlások átlagosan 19 további kattintást eredményeztek.


A megosztott tartalmak által generált forgalom aránya csatornákra bontva (Forrás: SocialTwist)

Mások a játékszabályok A nagy különbség mögött számos motívum húzódhat meg. Egyrészt ha valaki Twitteren (és nem más, alternatív csatornán) keresztül akar valamit népszerűsíteni, akkor az valószínűleg erős jelenléttel, sok követővel rendelkező személy. Másrészt a Twitteren általában azt követik a felhasználók, akik számukra valóban fontos témákkal foglalkoznak. Ez sokkal valószínűbbé teszi, hogy a megosztott tartalom felkelti az érdeklődését.

A Facebookon ezzel szemben a szülőktől, a távoli rokonokon át a munkatársakon keresztül a kocsmacimborákig mindenkit elérünk egy üzenettel, ám ez valószínűleg ismerősi körünk töredékét érdekelheti egyáltalán. Ezt ismerte fel a Facebook, és legutóbbi fejlesztésével már megteremti annak a lehetőségét, hogy könnyen tudjunk speciális érdeklődés, vagy egyéb ismérv szerint kisebb csoportokat alkotni a teljes ismeretségi hálónkból.

Kevesebb információ, több kattintás Még egy egyszerű érvet lehet mondani azzal kapcsolatban, miért is ennyire jó a Twitter átkattintási aránya. A 140 karakteres limit miatt nagyon kevés információt lehet egy twittbe sűríteni, ráadásul a hivatkozás is általában egy rövidített link, ami szintén nem ad útmutatást az url mögött rejlő tartalomról. Így az emberben győz a természetes kíváncsiság, és kattint.

Ugyanez a Facebookon úgy néz ki, hogy csatolhatunk képet, címet, bevezető szöveget is, sőt még külön kommentárt is fűzhetünk az anyaghoz. Ez viszont sokak érdeklődését kielégíti, vagy egyszerűen rájönnek ennyi információból arra, hogy ők erre bővebben nem is kíváncsiak. Bár a Twitter új felülete szintén elment ebbe az irányba, és lehet képeket, videót is csatolni a bejegyzéshez. Ha ez a twitterezők között is elterjed, akkor gyaníthatóan az átkattintási arányok romlani fognak.

Ennek ellenére ez a felmérés jó muníciót adhat a Twitter új vezetőjének abbéli terveihez, hogy a céget a profitábilis működés útjára terelje.

A közösségi csatornák az új hírvivők
Teljesen átalakul a Twitter
Felszabdalja magát a Facebook

Elhunyt Sziebig Andrea

Az ITBUSINESS alapító-főszerkesztője 19 éven át irányította üzleti informatikára fókuszáló lapját.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.